Kamphundar borde förbjudas, hundkörkort vore att föredra!

Har inte känt för att skriva nåt på ett tag. Läste på länken nedan och kom på att jag ju måste skriva nåt nu.

http://www.expressen.se/nyheter/1.1168575/skulle-pa-begravning-hunden-blev-ihjalbiten

Rocky blev attackerad av en sån där jävla hund för en vecka sen. Fick papper igår på polisanmälan som jag gjorde.

Nu gick det ju faktiskt bättre än väntat med Rocky, men jag kommer aldrig att lyckas förtränga när mamma ringde och skrek i panik att Rocky hade blivit biten och att vi måste komma och skjutsa dem till djursjukhuset. Pappa jobbade. Det har nog aldrig känns så lång tid att åka från jobbet och hem till mamma och pappa.
Hunden bet sig fast i Rockys öra, så han fick hål på utsidan och på insidan. Det blöder väldigt mcyket från ett öra kan jag meddela, syns väldigt bra på en golden.

Faran är ju in te fysisk dock, utan psykisk. Vill ju inte att han skall bli rädd för andra hundar och kanske bli aggressiv själv för att han är rädd. En polisanmälan är meningslös iaf, det måste till ett par tre stycken mot samma hund för att det skall hända nåt. Alt att hunden attackerar en människa. Underbart va?
Har man en bra försäkring så kan ägaren klara sig utan att betala så mycket också. Helt vansinnigt är det.

Det värsta är att det höll på att hända igår igen, då mötte mamma och Rocky dem på sin morgonpromenad. Hunden slet sig ännu en gång, men den här gången fick han som var ute med den stopp på hunden.

Mamma är ju livrädd för att gå ut med honom själv, speciellt på morgonen, vilket jag förstår. Jag tycker själv att det är skitläskigt! Man vill ju inte vara rädd när man går ut med hunden, det kan ju också smitta av sig på honom.

Hoppas iaf att det löser sig på nåt sätt, för det är ju inte alltför lattjo nu! Rocky verkar just nu iaf vara den som tar det mest med ro, annat var det första kvällen.

 

En bild nu och en bild från påskhelgen uppe i stugan. Klickar man på bilderna så får man upp en större bild, pappa. ;)


Kommentarer
Postat av: s.

Men stackars Rocky! Hoppas verkligen att han inte blir rädd för alla hundar, och att han mår bättre nu! Borde det inte gå att komplettera anmälan med att samma hund slet sig när din mamma träffade på den igen? Det kan ju inte skada iallafall..
Jag instämmer fullständigt i att hundkörkort är något man borde införa också, det skulle nog göra en väldig skillnad för hundarna...

(måste bara säga Oj vilken snygg tapet! också..)

2008-05-22 @ 13:14:33
URL: http://nogg.se/anemone

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0