15 april

Ben & Jerrys. GLASS! Snuskdyrt, men det ska tydligen vara värt det. Jag håller på att bearbeta Pär att testa nån gång. Får hjälp av en kollega nere i Gävle. Det verkar gå vägen. Vlken dröm för en glassfrälst, inte undra på att amerikanarna ökar i vikt. Jag förstår dem, när det finns så bra grejer att fylla magen med. :)

Idag ska jag göra viltskav, det nu. Misstänker att herr Pettersson kommer att bli överlycklig. :D

SKa försöka hinna med att laga nån annan mat också, matlådemat.

Sen blir det Morden i Midsomer. Jocke kommer, Emil också om han inte somnar.

För örvigt, jag är fett beroende av kanel.

Även att vi lyckades få käk av mamma och pappa igår, det var gott. Praktiskt framför allt, tills man inser att om man ej lagar mat så har man ingen lunch dagen efter. Men vi lyckades leta upp sambalkotletter som fanns i frysen. Måste nog rensa i den där frysen snart. Varför märker man inte lådorna?

Solen skiner för första gången på hela april idag känns det som. Underbart mysigt var det ute på lunchen, vi tog en promenad. Passade på att gå in verket och skriva under blanketter för att träda ur medlemskapet. Nu snart så.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tycker att ni ska komma till USA och hälsa på mig! Då kan du äta the real american things! ;) Ska ta mig en promenad med Martina snart, sen kanske vi våldsgästar er och ser Morden i Midsummer! Kram

2008-04-15 @ 18:04:24
URL: http://myownwords.blogg.se
Postat av: s.

åh. jag stod och dreglade vid ben & jerrysen i affären idag. men jag hade inte råd med både den och min (special)inredningstidning om trädgård och balkonger så den fick stå kvar. ganska bra med tanke på att jag firar två veckor utan godis idag också. vill ju inte förstöra det :)

vad gör du av det där viltskavet? jag har recept på en jättegod viltskavsgryta som du kan få om du hojtar till. med svartvinbärsgelé... mums! åh. nu blir jag ju sugen på det också :)

2008-04-15 @ 19:33:30
URL: http://nogg.se/anemone

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0