14 april

Måndag igen! Dessa måndagar.. En händelserik helg, men en seg dator hemma bäddade inte för blogginlägg. Skall komplettera den där datorn lite efter löning så att den blir som ett skott. ;)

Smörgåstårta och princesstårta hos Pärs farmor i fredags, usch vad vi åt.

I lördags så sket vi i bilmässan, inte mig emot. Blev en snabb handling innan det var dags att laga lunch till Leo skulle komma. Det blev gott, grabbarna surrade bilar och drack kaffe som vanligt. Jag läste lite Leva & Bo och Härligt Hemma och gjorde inpass när det behövdes. :)

Har köpt vit sprayfärg, så nu ska här målas grejer. Kommer att bli kanon. På kvällen blev det spelkväll. Martina, Lisa, Emil, Jocke och NIklas kom. Skoj!

Vaknade relativt tidigt på söndagen, läste lite i sängen tills Pär kom på att han var sugen på att gå ut och jogga. Hur fan blir man sugen på det? Vad gjorde jag för att förtjäna honom?

Jag hängde på iaf, och fy HELVETE! Jag vet varför jag inte har sprungit förut. Vilken sjukt usel kondition jag har. Röven guppar, lugnorna dör. Och tillråga på allt så var det snöblandat regn som föll från skyn. Överlevde gjorde jag iaf, fan vad nöjd jag var sen när jag kom in. Men jag kan inte ens börja beskriva vilken träningsvärk jag har nu. Så fort jag suttit ner ett tag så är jag som en pensionär när jag reser mig.

Vi åt lite frukost och duschade, sen åkte vi till mamma och Rocky och tog sedan med oss dem till farmor och farfar. Vi fikade och surrade på tills det var dags att skjutsa hem mor och hund och åka iväg mot nästa besök. Hann precis kasta i oss en GI-burgare på Max innan vi hämtade blomman och presenten.

Ute i Ljusta var det bara en tredjedel av familjen hemma. Men det dög ju bra det med. Vi hann med att käka kladdkaka och dricka kaffe innan Micke och Viktor kom hem. Viktor var hur söt som helst. Även om han hellre ville sova än visa sina ögon. :)

Åkte därifrån i lagom tid för att hinna förbi Maxi innan de stängde, hittade 2 tändare för 40 kr. Lyckan var gjord! :) Slank ju ner några andra saker, bland annat den nya Ramlösan. Jordgubb/lime. Luktade mer jordgubb än det smakade, men den var helt okej.

Såg ett par Frasieravsnitt innan vi kvällade. Och här är vi nu. :)

Just ja, passade på att lämna tillbaka en av grejerna jag köpte på Flashrean. Skönt. Och passade på att åka förbi ett eventuellt husobjekt när vi hade tid över på lunchen. Pär är dock inte lika intresserad av det som jag. :(

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tack för senast vännen! :) Har haft en fabulös helg och du min kära vän är som alltid ett ljus i mörkret. Ett ljus med rå humor och vass tunga - I love you! Kram

2008-04-14 @ 15:49:10
URL: http://myownwords.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0